Absurdné! V bitke pri Viedni sa Európa zachránila pred moslimskou inváziou. Dnes sa za to hanbí!


Vedenie rakúskeho hlavného mesta zrušilo vztýčenie sochy poľského kráľa Jána III. Sobieskeho vo Viedni. To bolo naplánované na 12. septembra 2018, teda na 335. výročie zachránenia Viedne pred tureckým obliehaním. Kresťanské vojská vtedy dokázali zvíťaziť nad trojnásobnou presilou vojsk Osmanskej ríše a najväčšiu vojenskú zásluhu na tomto víťazstve mal práve poľský kráľ Ján III. Sobieski. Práve jeho poľské jazdectvo totiž zasadilo finálny úder moslimským dobyvateľom. Vyše dvestotisícová osmanská armáda sa musela stiahnuť, čo bolo pre kresťanskú Európu veľké víťazstvo.

Táto dejinná udalosť však v dobe všadeprítomnej politickej korektnosti už evidentne nemá miesto. Veď si len spomeňme, keď združenie Magnificat pred dvoma rokmi požiadalo vedenie RTVS, aby bol pri príležitosti víťazstva kresťanských vojsk pri Viedni odvysielaný historický film režiséra Renza Martinelliho pojednávajúci o bitke pri Viedni. Václav Mika, niekdajší riaditeľ RTVS a súčasný kandidát na primátora Bratislavy, vtedy odvysielanie tohto filmu odmietol so šokujúcim odôvodnením – vraj film zobrazujúci porážku osmanskej armády pri Viedni je manipulatívny, xenofóbny a šovinistický. Nuž kresťanské vojsko pri Viedni asi ani netušilo, že obrana pred moslimskými dobyvateľmi bude v 21. storočí chápaná ako prejav xenofóbie a šovinizmu.

Postoj vtedajšieho vedenia RTVS vzbudil takú nevôľu medzi bežnými ľuďmi, že sa Ľudová strana Naše Slovensko rozhodla film Bitka pri Viedni premietať pre záujemcov v niekoľkých mestách. No aj to sa snažili nepriatelia slobody slova prekaziť, keď tlačili na majiteľov a prevádzkovateľov priestorov, aby nám zrušili prenájom a tým zabránili premietaniu tohto filmu.

Absolútnu neúctu ku kresťanským obrancom Európy však predviedli práve predstavitelia Viedne, ktorí zrušili osadenie už vyrobenej sochy Jána III. Sobieskeho. A dôvod? Vraj takýto pamätník by mohol pobúriť početnú tureckú komunitu žijúcu vo Viedni. Pred troma storočiami sa viedenskí radní páni nebáli na hradbách postaviť dvadsaťnásobnej tureckej presile, dnes sa boja postaviť sochu svojmu osloboditeľovi.

Už dokončená socha Jána Sobieskeho tak napokon bude osadená v poľskom Krakove a vo Viedni ostane iba podstavec na sochu a informačná tabuľa popisujúca priebeh bitky. Inak aj podstavec na zamýšľanú sochu Jána III. Sobieskeho bol asi pred rokom posprejovaný  nápismi „nie nacizmu“. Z poľského kráľa Jána Sobieskeho tak nejakí, evidentne liberálni, pomätenci spravili najstaršieho nacistu v Európe. Akú musia mať diagnózu ľudia, ktorí z poľského kráľa žijúceho v 17. storočí spravia nacistu? Tento vandalský čin však absolútne vystihuje myšlienkový svet jedincov, ktorí za nacistu, fašistu a extrémistu považujú úplne každého, kto má odlišné názory ako oni. Zaujímalo by ma, čo mal podľa liberálnych extrémistov Ján Sobieski v roku 1683 spraviť, aby ho dnes liberáli neoznačovali za nacistu? Mal vpustiť tureckú armádu do Európy? Potom by už bolo dobre?

Pointou ale zostáva, že záchranca Viedne Ján III. Sobieski podľa mestskej rady zrazu nemá vo Viedni miesto. Vraj by tureckí a celkovo moslimskí obyvatelia mohli jeho sochu vnímať zle. A tak sa Západ opäť prispôsobuje moslimským prisťahovalcom namiesto toho, aby sa oni prispôsobovali spoločnosti, do ktorej prišli žiť.

V roku 1683 Európa odvrátila veľkú vojenskú inváziu Osmanskej ríše, čím si udržala svoj kresťanský charakter na ďalšie storočia. Súčasný vývoj však naznačuje, že boj o kresťanskú podobu Európy sa neskončil pred 335 rokmi, ale v zmenenej podobe trvá dodnes.

Ing. Milan Uhrík, PhD.
poslanec NR SR
podpredseda ĽS Naše Slovensko